søndag 12. september 2010

Foreløpig rapport fra årets jakt


Som nevnt i forrige bloggpost tok Øystein og Theo turen til Tydalen for å starte jakta den 10 September. De dro avgårde torsdagskveld og var vel fremme i Klæbu for overnatting i 12 tiden. Morgen etter dro tre spente jegere og to hunder avgårde mot Tydalen. Undertegnede måtte bli igjen hjemme, hun måtte jobbe.

Undertegnede var imidlertid svært spent på hva unge lovende (Øystein) kunne prestere. Det er ingen hemmelighet at verken Øystein eller jeg ikke er helt venner med børsa enda- og jeg er definitivt den dårligste av oss.

Etter endt jaktdag må jeg si jeg var mektig imponert av den ferske jegeren. De hadde hatt mange fine situasjoner og han hadde ikke mindre enn to ryper i galgen. Slett ikke værst for en nybegynner!

På grunn av fotballtrening ble det ikke tid til mer enn denne ene jaktdagen, og Øystein var tilbake i Ski allerede natt til lørdag (snakk om ivrig jeger). Theo derimot, er på ferie i Klæbu frem til tirsdag. Da går turen videre til Snåsa, hvor ytterligere 5 dager skal tilbringes i fjellet. Da skal også undertegnede være med. Hun gleder seg!


Ps. Bilder fra årets første jaktdag kommer så snart jeg får overført dem fra mobilen til pc'en.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar